Symbiatch - maailma on rikki

Nokia osaa lukea vikakuvauksia

20.04.2006 18.28 - mobiili 

Nokian edustaja sitten myymälän kautta kommentoi ongelmia:

mallia 6680 on myyty runsaasti Suomen markkinoille, ja palaute laitteesta on ollut positiivinen. Itselläni on myös ollut tuo malli käytössä, ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Tuo että asiakkaalle on jo vaihdettu toinenkin kone ja ongelmat jatkuvat, viittaa johonkin muuhun ongelmaan kuin itse puhelimeen. Asiakas myös kirjoittaa, että laitteella pystyy soittamaan aivan normaalisti, mutta hänelle tulevissa puheluissa on ongelmaa. Tuo viittaa myös johonkin muuhun kuin laite ongelmaan. Matkapuhelin toimii molemmissa suunnissa, lähtevissä ja tulevissa puheluissa samalla kaavalla, eli myös tämä asia viittaa siihen, että päätelaite toimii, koska lähtevässä puhelussa ei ole ollut ongelmia.

Operaattori ohjaa puhelinta sim kortin kautta, ja nyt olisi hyvä tarkistaa sim kortin toiminta sekä operaattorin toiminta, miten kyseiset ohjaukset laitteelle tulee tukiasemista.

Hän ei siis viitsinyt edes huomata, että vika ilmenee sekä lähtevissä että tulevisas puheluissa, kerran tapahtunut vain toiseen suuntaan. Lähetin pienen vastineen asiasta:

Jos Henry Uutela olisi viitsinyt yhtään paneutua asiaan, hän tietäisi että:

  • vika ilmenee SEKÄ soitettaessa ETTÄ vastaanotettaessa puheluita
  • vika ilmenee VAIN 3G-tilassa
  • suurin osa käyttäjistä EI ole 3G-verkon alueella
  • osa käyttäjistä tyytyy 2G-verkkoon kun kerran 3G ei toimi
  • vika ilmenee myös muilla suomalaisilla
  • vika ilmenee myös käyttäjillä Euroopassa
  • vika ilmenee KOLMEN eri operaattorin liittymillä
  • keskustelupalstoja seuraamalla on selvinnyt, että samankaltaista vikaa on ollut myös 6630:ssa, mutta siinä asia on korjattu
  • huolto rikkoi puhelimen entisestään vaihtaessaan sisuskalut, kentän voimakkuus on nyt huomattavasti alhaisempi kuin aiemmin ja jopa 2G-tilassa joskus kenttä katoaa kokonaan. Tätä ei ole tapahtunut ikinä aiemmin näissä paikoissa
  • kaikissa ongelmatapauksissa on sekä Nokian puhelin että Nokian toimittama verkko, joten yhteensopivuushan pitäisi olla hyvä
  • 6680 on rikkonut maailmalla useita muistikortteja, tuhonnut tiedostoja jne, onko näiltäkin asiakkailta saatu myönteistä palautetta? Edelläni huollossa kerran ollut henkilö ei ainakaan ollut iloinen kun puhelin oli itsestään päättänyt tuhota kaikki sillä otetut kuvat

Jospa hän sitten voisi selittää minulle seuraavat asiat:

  • miten minulle on sattunut kolme viallista SIM-korttia
  • miksei Nokia reagoinut mitenkään asiaan pariin kuukauteen ensimmäisten yhteydenottojen jälkeen/li>
  • miksi Nokian edustaja sanoi, että jos puhelimessa on jatkuva verkkoyhteys päällä 3G-tilassa, puhelin voi jumittua juuri tällä tavalla/li>
  • miten puhelin korjautuisi viemällä se neljännen kerran huoltoon

Tässä muutama linkki:

http://mybroadband.co.za/vb/showthread.php?t=31720
Samoja ongelmia ja kuulemma Nokia on myöntänyt että ongelmia on ja näitä yritetään korjata, eipä vain ole vielä korjattu.

Vodacom have been talking to Nokia on these problems, specifically around:
  • A complete loss of network where coverage has been confirmed to be adequate.
  • Over frequent 3G to 2G handover in areas where the 3G coverage should be adequate.
  • Over frequent passive cell re-selection.
  • Software instability.

http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=42876&start=500
Sama vika kuin minulla, onpa kummallista.

http://66.249.93.104/search?q=cache:_ykWDrhkx2wJ:www.3g.co.uk/3GForum/archive/index.php/t-24847.html+%22nokia+6680%22+force+2g&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=2&client=firefox-a
Taas vaihteeksi ei onnistu soittaminen ja vastaanottaminen 3G-moodissa

Mutta selvästihän vika on vain minun SIM-korteissani ja Nokia juoksuttaa huvikseen huolloissa?

Asia alkaa muuttua siis tyypilliseksi "ei meillä mitään vikaa ole, se on operaattorissa tai SIMmissä"-touhuksi ja venytetään kuukausikaupalla ilman että viitsitään asialle mitään tehdä. Katsotaan tuleeko mitään vastausta, olen esittänyt jo sekä Nokialle että myyjäliikkeelle kaupanpurkuvaateen, myyjäliike ilmoitti että Nokia on vastuussa kaikesta, Nokia taas että kaupan purku ei koske heitä vaan myyjää. Mennee siis pian ratkaistavaksi jonnekin viisaammille, kuluttajaneuvoja jo ilmoitti että sekä myyjä että Nokia ovat vastuussa asiasta. Pitänee hänen kauttaan sitten laittaa asiaa eteenpäin seuraavaksi.


Nokian vastaus tähän viestiin: verkko ohjaa 3G toiminteita..........

Kyseinen henkilö on Nokian takuuasioista vastaava ja joko lukutaito tai ymmärrys on aika heikko. Vai lieneekö sittenkin kyse Nokian "tuotteissamme ei ole ikinä vikaa"-politiikasta?

Kommentoi

Lisää kommentti

Nimi:
Email:
Kotisivu:
Kotisivu:
Kommentti:

Kommentit

Former Comission Engineer (anon, 22.04.2006 18.32)

Siis, ilmeneekö vika 6680 luurissa silloinkin kun et ole ladannut 3. osapuolen ohjelmia luuriisi ?

Minä olen ollut Nokialla töissä asiakasrajapinnassa ja voin vakuttaa että Nokia ei ole väärässsä missään asiassa ennen kuin käskyt tulee ylemmältä taholta, että nyt ollaankin väärässä asian kanssa.

koivar (anon, 28.09.2006 20.47)

Vähän on vanha postaus, mutta ajattelin kommentoida tuohon kuvien häviämiseen muistikortilta. Oma 6680 teki tuota tasaisin väliajoin kun luurissa oli se mukana tuleva muistikortti. Eli pelkät kuvat hävisivät kortilta (harmittava määrä hyviä naisten perseitä mm.). Mutta sitten kun hommasin isomman muistikortin niin tätä ei ole tapahtunut kertaakaan yli puoleen vuoteen. Tiedä sitten mistä johtuu..

Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |  kirjaudu