Symbiatch - maailma on rikki

Elisa tekee sen helpoksi

21.08.2006 12.02 - kuluttaja laajakaista 

Elisa tekee kaiken helpoksi, kuulemma. Yksinkertaista ADSL-kytkentää eivät näköjään kylläkään saa tehtyä helposti.

Tilasin heinäkuun puolella ADSL-liittymän uuteen asuinpaikkaan ja myyjä sanoi 14.8. voitavan asentaa. Sillä hetkellä tieto oli että pääsisin tuolloin jo muuttamaan, joten sovimme tuon päivän. Parin päivän päästä kuitenkin sainn tietää etten pääsekään kuin vasta 15.8. joten ilmoitin Elisalle että asennus olisi hyvä hoitaa 16.8. jotta saan päätelaitteen kytkettyä, näin kertoivat asennuksen sujuvan hyvin. Niinpä niin.

14.8. tuli puhelu asentajalta joka sanoi että pitäisi päästä asuntoon. Ilmoitin että ei onnistu kun minulla ei vielä ole edes avaimia ja että olen ilmoittanut aiemmin jo heille että 16.8. pitäisi asentaa. Asentaja kertoi ettei itse ole tuolloin töissä mutta siirtää toiselle asentajalle ja hoituu sitten kuitenkin hyvin.

16.8. tuli ja meni eikä mitään kuulunut. Soittelin tukeen jossa mieshenkilö töykeästi vain sanoi että siinä voi mennä pari päivääkin ilmoitetun päivän yli ja se siitä. Ajattelin että antaa olla kun kellokin oli jo viisi, ei kukaan kuitenkaan mitään enää tekisi.

17.8. tuli ja melkein meni, soittelin taas tukeen ja ystävällinen mieshenkilö tarkisti asioita ja kertoi että on osittain asennettu mutta jokin osa vielä puuttuu joten ei vielä täysin toimi ja että lisää puhelinnumeron tikettiin, tulee sitten viesti heti kun on hoidettu.

18.8. tuli ja meni, ehdin soittaa vasta kolmen jälkeen ja kun jonotukset ovat 15-30 minuuttia, oli kello neljä kun pääsin läpi. Ystävällinen mieshenkilö tutki asiaa ja selvitteli asentajalta ja sanoi että sekä edellisenä päivänä että samana päivänä oli yritetty ottaa yhteyttä. Tarkisti puhelinnumeronkin ja oikea oli mutta yhtään puhelua ei kyllä kumpanakaan päivänä ollut tullut. Tai sitten Elisan GSM-verkko ei oikein toimi.

Nyt sitten on jo maanantai, mitään ei vielä 12 aikaan kuulu. Tuki sanoi ettei tiedä asentajien aikatauluista tarkemmin mutta yrittää kiirehtiä asiaa. Sanoin että jos ei tänään asennu, saa sitten olla ja siirryn toiselle operaattorille suoraan.

Mikä ärsyttävintä, asumus on juuri sellaisessa kohdassa jonka joka puolella 50 metrin päässä toimisi 3G mutta tässä kohdassa vain 2G, ei edes EDGE. Joten on mukava yrittää siirrellä kymmeniä megoja neljän kilotavun sekuntivauhdilla. Laajentaisivat edes 3G-verkkoa sata metriä suuntaansa lähellä olevista soluista niin pääsisi sillä verkkoon kunnolla.


Nyt sitten tuli puhelu, kuulemma työnjohtaja laittanut väärän asennuspäivän ja tänään niin täyttä ettei ehdi eikä kukaan muukaan kai voi hoitaa. Pitäköön tunkkinsa siis, ei jaksa enää odotella moista sähläystä. Kokeillaan sitten muita tarjoajia. Ärsyttävää vain olla vielä pari viikkoa ilman nettiä kun pitäisi töitäkin saada tehtyä.

Kommentoi

Lisää kommentti

Nimi:
Email:
Kotisivu:
Kotisivu:
Kommentti:

Kommentit

Vieras (anon, 22.08.2006 09.36)

Jos aikataulua on sumplittu kesken prosessin ja sen olisit saanut ~ viikonmarginaalilla, niin aika hyvältähän tuo vaikuttaa, vaikka kaikki eihan nappiin mennyt, eli siis kilpailijoilta voi olla aika työlästä löytää yhtä ripeää toimintaa.

Oletan että halppis kuluttaja ADSL liittymää juttu koski.

Symbiatch (22.08.2006 14.15)

Sinänsä kyllä, mutta jos ottaa huomioon että ilmoitin yli kaksi viikkoa aiemmin siirrosta kahdella päivällä eikä tieto mennyt perille, vika oli siinä Elisan. Ja pahintahan oli se, että kukaan ei oikeasti tarkistanut mitä kukakin tiesi. Asentajalle oli muka työnjohtaja merkinnyt asennuksen tälle viikolle, mutta silti asentaja oli yrittänyt muka soittaa viime viikolla sekä torstaina että perjantaina. Miksi, jos asennusta ei silloin pitänyt tehdä ja miksiköhän yhtään puheluyritystä ei tullut? Ja miksi mitään tietoa ei ole Elisan aspassa kun sinne päivittäin soittelin? Ei luulisi niin vaikeaa olevan antaa sinne päin tietoa asennuksen tilasta, varsinkin jos muka on yritetty ottaa yhteyttä.

Eli jos kyseessä olisi ollut selkeä "ei pystytäkään toimittamaan kuin ensi viikolla"-tapaus, asia olisi eri. Olisin voinut hyvinkin odottaa (odotanhan nyt sitten 2-3 viikkoa lisää toiselta operaattorilta). Mutta se, että kukaan ei viitsinyt tarkistaa mitä on missäkin merkitty päivämääriksi ja suoraan sanoen valehdellaan mitä on yritetty tehdä, sitä en jaksa katsella yhtään.

Sama vieras (anon, 23.08.2006 08.11)

*Ei luulisi niin vaikeaa olevan antaa sinne
*päin tietoa asennuksen tilasta, varsinkin
*jos muka on yritetty ottaa yhteyttä.

Toki luulisi olevan mahdollista kehittää järjestelmät joissa tieto liikkuisi kumpaankin suuntaan, mutta ei se helppoa ole.

Elisa on Suomen suurin laajakaistatoimittaja, joten prosessit ovat sen mukaiset, ruudulta katsellaan mitä tehty.

Mutta kuten sanoit niin yleisellä tasolla eniten eri asiakaspalveluissa ärsyttää se että höpistää kaikennäköistä.

Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |  kirjaudu