Symbiatch - maailma on rikki

Palvelun kaksi tyyliä / The Two Types of Service

17.07.2008 08.27 - IT-ala 

Tuli tässä koettua kaksi aika erilaista palvelutyyliä ja sopivasti olivat Apple ja Microsoft. Ei sillä että tulos olisi ollut kauhea yllätys kun Applen kanssa on asioinut, mutta silti.

Hain Applen iPhone-kehittäjäksi viikko sitten. Tiesin että beta-vaiheessa pääsy on rajattu mutta luonnollisesti ajattelin betan päättyvän kunhan laite on ulkona. Ja niinhän se päättyikin. Mutta kehittäjäksi pääsy onkin eri asia. En ole vieläkään saanut maksaa vuosimaksua enkä sertejä enkä mitään.

Jotkut rekisteröityneistä ovat jo päässeet maksuista eteenpäin ja saaneet jotain, mutta sivusto on sen verran rikki ettei sieltä kaikkea tarpeellista saa. Joten vieläkään eivät monet pääse AppStoreen laittamaan mitään. Ja Applen vastaus näihin vikailmoituksiin? Ei yhtikäs mitään. Tietenkään.

Eilen tuli vihdoin Applelta viesti, jonka voi melkein ottaa piruiluna enemmänkin. Eli "ajattelimme ilmoittaa että olemme vihdoinkin ottaneet hakemuksenne käsittelyyn ja palaamme asiaan mahdollisimman pian." Just joo, mitäpä jos nyt oikeasti hoitaisitte asian, varsinkin kun siitä olisi tuloja teille.

Dynamics CRM:ää käyttäessäni tuli eteen tiedote mahdollisesta virheellisestä toiminnasta ja perässä mainittiin että avusteesta saa lisätietoja. Eipä sieltä mitään löytynyt mutta lopussa oli tämä tyypillinen "oliko tästä apua ja jos ei, miksei"-loota. Täytin siihen tiedot ilmoituksesta ja maininnan ettei tällaista avusteesta löydy. Ajattelin että menee jonnekin järjestelmien syövereihin joita joku kesäduunari joskus ehkä vilkaisee.

Yllätykseni olikin suuri kun parin tunnin päästä tuli Microsoftilta sähköposti jossa selitettiin hieman asiaa, kerrottiin että avusteisiin on tullut päivitys joka kannattaisi asentaa ja muuta hyödyllistä. Kiitin vinkistä ja kerroin että olin juuri selvittänyt asian. Tähän tuli kysely vian syystä ja korjauksesta, jotta voivat parantaa avusteen toimintaa. Selitin ongelman ja sanoin että tästä voisi tulla hieman selkeämpi ilmoitus jotta osaa heti tarkistaa oikeasta paikasta asetukset. Microsoftin edustaja lupasi laittaa asian ylös jotta avustetta ja ilmoitusta voidaan parantaa.

Sopii miettiä kumman firman palvelusta olen vieläkin tyytyväisempi...

I experienced two quite different types of service and naturally they were with Apple and Microsoft. It's not like I didn't expect as much but anyway.

I applied for the iPhone developer program a week ago. I knew that in the beta stage the process is limited but I thought the beta would end as soon as the device hit the market. And so it did. But to get to the program, that's another matter altogether. I still haven't been able to pay the fee or get the certifications or anything.

Some of the applicants have already gotten to pay their fees and gotten something in return but the site is quite broken and you can't get everything you need. So many people still can't upload their apps into AppStore. Apple's response to the problem reports? Nothing, naturally.

Yesterday I finally got a message from Apple which is more of a F U than helpful information. "We're just informing that we're processing your application and will get back to you as soon as possible." Yea, rite. Just get on with it already, especially because it would create revenue for you.

While using Dynamics CRM I came across a note about a possible problem in operation. The note mentioned that the help would have more information about this matter. I checked, but there was nothing. In the bottom of the help page there was the usual "was this helpful and if not, why" box in which I told that this note was shown and no information about the cause was found. I thought that it'll go into some huge bin that will be flipped through by some summer intern someday.

I was quite surprised when after a couple of hours I got an email from Microsoft in which they explained the matter a bit and told me that there was a newer version of the help files available etc. I thanked them and told that I had fixed the problem. They asked me about the problem and how I fixed it to make the help files better. I explained the matter and said that it would be better if the note would contain more information in this case and they said they'll make a note of it and enhance it in the next releases.

So, wonder which company still has me satisfied with their service...

Kommentoi

Kommentit

Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |  kirjaudu