Symbiatch - maailma on rikki

Verkkokauppa.com palvelee

18.03.2006 14.12 - IT-ala kuluttaja 

Jouduinpa viemään GPS-laitteen takuuvaihtoon kun ei enää löytänyt mitään satelliitteja. Ilmeni että pitää viedä myös koko Navicore-paketti softineen ja muistikortteineen kun sen mukana tuli. Raahasin sitten kaiken ja oletin että suht nopeasti saisi takaisin. Eipä käynyt näin.

Kolmen viikon päästä kyselin heiltä taas missähän mennään kun ei mitään kuulu. Kuulemma oli tukkuri lähettänyt tavaran. Odotellaan taas muutama päivä, ei mitään. Uusi kysely ja nyt kuulemma oli sitten GPS tullut mutta softapaketti oli jäänyt tukkurille. Ilmoitin että haluan purkaa kaupan kun tarvitsen jo laitetta ja joudun ostamaan uuden. Ei kuulemma käy.

Neljä viikkoa oli kulunut niin oli noudettavissa. Ilmoitin vieläkin haluavani purkaa kaupan, mutta se ei käy, vaikka kuluttajaneuvojankin mukaan 2-3 viikkoa on maksimiaika. No, ajattelin käydä noutamassa tuotteen ja jatkavani valitusta sitten muuta kautta.

Noudin tuotteen ja GPS-laite oli vaihdettu toiseen. Lain mukaanhan tämä on ok, jos tuote on vastaava. Tietysti olisi ollut kiva kertoa, että näin on tehty. Ja kun tutkin speksejä, laite ei todellakaan ole vastaava:

ominaisuusvanhauusi
kylmäkäynnistys30 s42 s
satelliitteja3220
tarkkuus5 m10 m
akun kesto10-12 h6 h
viestitRMC,VTG jneRMC
kiinnitysmagneettiei mitään
automaattikäynnistysonei

Selvästi siis tuote on vastaava, vaikka se on kaikilta ominaisuuksiltaan huonompi kuin edellinen. Katsotaan nyt mitä vastaavat, todennäköisesti väittävät vieläkin olevan vastaava, onhan se laatikko joka antaa GPS-dataa jollain tarkkuudella jossain muodossa ulos...

Kommentoi

Kommentit

zache (anon, 18.03.2006 15.28)

Jeps. Ja kun miettii kuinka yksinkertaista olisi ollut firmalta vain suoraan vaihtaa se toimivaan.

Tuossa muuten linkki mikä mahdollisesti kiinostaa.
http://rejectinspire.publicgeodata.org/

jouni (anon, 21.03.2006 12.35)

Hah! Eipä yllätä yhtään. Luovuin vkaupasta ostamisesta vuosia sitten juuri noitten takuuvaihto-ongelmien takia. Kaippa se on niin että kun firma kasvaa tietyn pisteen ohi sen ei tarvitse välittää juurikaan asiakkaista.

'vkauppa vpalvelee'

hyde (anon, 22.03.2006 11.57)

Mullakin on ikäviä kokemuksia eräästä Tamperelaisesta verkkokaupasta, jonka "palvelupiste" on siinä yliopiston kulmilla. Todella kankeaa palvelua, pitivät modeemia ensin pari päivää itse hyllyssään yms. Eikä tietenkään suostuneet antamaan uutta tilalle. Se liikekin on sellainen pieni kioski jossa on pari jannua töissä ja pirusti jonoa ja palvelu muutenkin hämäläisen hidasta ja töykeää. Viimeinen erhe oli se kun ostin läppärin toisesta verkkokaupasta. Vian tullen ilmeni että Suomen huoltopiste on Hollannissa, jossa ei ole yhtään suomea puhuvaa asiakaspalvelijaa. Myyjäliike ja maahantuoja eivät halunneet osallistua koneen takuuhuoltoon toimittamiseen. Seuraavan koneen taidan ostaa ihan kivijalkakaupasta. Voipahan sitten mennä kasvotusten myyjän pakeille jos on asiaa.

Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |  kirjaudu