Nokia pyysi viemään puhelimen huoltoon, jotta voivat vaihtaa koneiston uuteen. Arvelin ettei auta mitään kun kyseessä on selvästi tyyppivika, mutta ajattelin että eipä se paljoa vaivaa aiheuta ja onpahan kaikki tehty niin kuin haluavat. Puhelin kävi huollossa, tuli uudella koneistolla ja uudella softalla (05.04.07) ulos, ei muutosta. Alle kaksi tuntia siitä kun sain puhelimen käteeni, yhtään puhelua soittamatta ja 10 kilotavua 3G-dataa siirtäneenä puhelin on taas jumissa verkon suhteen, mutta pahemmin kuin ennen. Nyt puhelimesta voi soittaa ulospäin, mutta siihen ei voi soittaa! Eli en voi enää tietää edes yrittämällä soittaa jonnekin olenko tavoitettavissa vai en!
Ilmoitin Nokialle haluavani joko toimivan puhelimen, eli jonkin uudemman mallin (esimerkiksi N70) tai rahat takaisin. Näkee mitä sanovat, enää ei jaksa katsella heidän arvailuaan ja väistelyään kun puhelinmalli on totaalisen rikki.
Ja tätä vielä jotkut yrittävät tunkea asiakkaille 3G-kytkykaupoissa, miettii mitä tavan tallaaja tekee kun yhtäkkiä puhelin ei toimikaan. Varmaan käyttää 20 kertaa huollossa ja kuuntelee Nokian "ei tässä mitään tyyppivikoja ole, nyt on vaan jotain häikkää sulla kuules"-selityksiä ennen kuin ostaa uuden puhelimen ja kärsii kuukausimaksuja sen kaksi vuotta...